Результати не змусили себе чекати

У селі Романівка Новоград-Волинського району, де мешкає 605 осіб, функціонує два магазини. Один з них «Крамниця» - кооперативний. Село знаходиться за вісім кілометрів від міста обласного підпорядкування – Новограда-Волинського.

Як мовиться, з діда-прадіда жителі села, як і інших населених пунктів, отоварювалися за місцем свого проживання. Та коли у місті один за другим почали з’являтися магазини-маркети відомих брендів «АТБ», «Фора», «Вопак», «Добриня» тощо, до того ж працездатне сільське населення у пошуках роботи здебільшого знайшло її у місті, де і отоварюється, шкала товарообороту кооперативного магазину стала різко падати.

- Ми зрозуміли, що ні сили, ні можливості для змагань, а тим більше для перемоги, у нас не рівні, – наголосила у розмові голова правління Брониківського споживчого товариства Новоград-Волинської райспоживспілки Валентина Галицька. – Але вихід потрібно було шукати. І ми його знайшли. У минулому році завершили повну реконструкцію нашого неприглядного, взимку холодного магазину. Використовуючи будівельні євроматеріали, ми замінили все: вікна, двері, підлогу, навіть покрівлю. Купили твердопаливний котел, німецьке холодильне обладнання, в тому числі і холодильну вітрину. Одним словом і зовні, і в середині крамниця змінилася до невпізнанності в кращу сторону. Ми витратили майже півмільйона гривень, але згодом зрозуміли, що гра вартувала свіч. Сьогодні на торгівельній площі 100 метрів квадратних у нас знаходяться майже всі групи товару: продовольча, напої, тютюнові вироби, побутова хімія, канцтовари, в тому числі книжечки і розмальовки для маленьких покупців. В асортименті маємо понад дві тисячі найменувань товару, розширили надання послуг за рахунок кавового апарату та продажу карток на мобільні телефони. Товар ми замовляємо двічі на тиждень, отож він не залежується і завжди свіжий. Того ж вимагаємо від постачальників. Постійно виконуємо замовлення наших покупців на той чи інший товар. Все це разом взяте дало нам змогу постійно підвищувати товарооборот. Приміром, за десять місяців нинішнього року він зріс на 35% у порівнянні з відповідним періодом минулого року, що дає крамниці право очолювати, так звану, турнірну таблицю серед шести магазинів споживчого товариства. Але, певна, що найголовнішу роль у цьому відіграють кадри – завмаг Галина Шевчук і продавець Ольга Киреєва. Вони як справжні господині у своєму домі, всьому дають лад: обов’язкові, відповідальні, уважні, чуйні, привітні, а головне - з усмішкою зустрічають і з усмішкою проводжають кожного покупця з 8-ої години до 20-ої.

- А як же інакше? – продовжила розмову Галина Миколаївна. – Ми знаємо усіх наших людей, а вони нас мало не з народження. З кимось покумалися, з кимось посваталися, породичалися. Село – це велика, нероздільна і дружня родина. Тому ми піклуємося про людей, а вони про нас, про нашу кооперацію.

Турбується про споживчу кооперацію і місцева влада, зокрема голова об’єднаної територіальної громади, член Брониківського споживчого товариства та член його правління Надія Залевська, котра, приміром, особисто посприяла зменшенню розміру податку магазину на нерухомість. А у всіх заходах, які проводить об’єднана територіальна громада, бере участь і голова правління споживчого товариства, член виконкому ОТГ Валентина Галицька.